Sortida Tucana 21 – Vilanova i la Geltrú (09/08/2015)

Per fi ahir vam fer la primera sortida amb veler des de que m’he tret el PER. Vam fer una sortida petita de 4 hores a Vilanova i la Geltrú amb un Tucana Sail 21.

Vaig escollir aquest veler ja que només té 21 peus d’eslora i ho vaig trobar raonable per una primera sortida com a patró. Governat amb timó i un motor forabord de 6cv que es governa com si fos un motor intrabord (amb el timó i una palanca de control). Al fer la revisió de l’embarcació quan la vaig llogar em van avisar que per les característiques del vaixell, anés en compte i poses un ris si veia que augmentava el vent, ja que tot hi no ser un veler de regata, tenia molta càrrega vèlica.

Vam llogar el veler a velear.es (http://www.velear.es/index.php/es/flota/tucana21) i per tant vam sortir del port de Vilanova i la Geltrú. El veler estava atracat a la palanca XIII a l’amarratge 41  en punta per proa.

A la tripulació només una persona més havia navegat prèviament i per tant totes les maniobres les vam anar fent entre els dos. La veritat es que el vaixell va ajudar molt ja que al tractar-se d’una embarcació de només 21 peus, totes les maniobres van ser molt fàcils.

Vam sortir de port a les 10, i de seguida vam hissar la major però amb un ris per començar poc a poc. Realment era innecessari ja que no hi havia res de vent. El vam treure i tot hi tenir la major completament desplegada no agafava res de vent.

Al veure que hauríem d’estar navegant a motor, i teníem mig diposit. Vam entrar a port de nou per fer una vista a la gasolinera. La maniobra d’atracament per bavor va ser molt senzilla i neta, en gran part ja que no hi havia ni gota de vent.

De la mateixa manera, el desatracament també va ser bastant net. En aquest punt es va produir l’únic malentès de la sortida ja que un tripulant va deixar anar l’amarra de proa abans de temps (només li estava explicant que fer i va entendre que ho havia de fer al moment). No va passar res, ja que vam modificar la maniobra que anàvem a fer i vam sortir per proa enlloc de per popa.

Un cop vam sortir de port per segon cop, va començar a pujar una mica de vent. Vam tornar a desplegar la major, i per primer cop vam desplegar el floc. Vam estar navegant una mitja hora a vela, però se’ns va fer l’hora de tornar i vam posar rumb a port i arriar les veles.

Entrant a port em va entrar dubte del número d’amarratge al que havia d’atracar, tenia l’esperança que encara estigues atracat l’altra Tucana 21 de velear.com, per tenir-lo com a referència. Per sort, entrant, ens vam creuar amb aquest que estava sortint de port i li vam preguntar el número. L’atracament en punta va ser molt net i senzill, sense gaires complicacions. Un cop atracats vam acabar de recollir la major i vam tancar la cremallera de la funda. Després de recollir totes les escotes i netejar la coberta, vam tornar cap a casa.

Em va agradar molt navegar amb el Tucana 21, crec que es una embarcació perfecte per agafar confiança al iniciar-te en el món dels creuers a vela. És molt fàcil de maniobrar, tant per atracar i desatracar com per navegar a vela. A més, el preu de lloguer és molt econòmic (a mitjans de 2015 ens va costar 60€ per 4 hores) i està en bona condició.

Ara que ha passat un dia des de la sortida, ja tinc ganes de tornar-me a embarcar a la següent sortida.

Tripulació: Carmen, Mercé, Claudio i jo.

About Néstor Malet
I’m a web and iOS developer. I like to start projects, personal ones, with friends or at work.